Vår vision är att vara en ledande omsorgsleverantör som sätter standarden för kvalitet, innovation och omtanke. Genom innovativ teknik och kontinuerlig personalutveckling ska vi förbättra livskvaliteten för våra äldre och kunder.
Vi ska arbeta med individen i centrum och verka för att möta våra kunders och deras anhörigas behov och önskemål. Detta gör vi genom att kombinera personlig omsorg med innovativ teknik och genomgående kvalitetsarbete och utbildning.
Vi jobbar kontinuerligt med uppföljning och att utveckla och kontrollera våra rutiner och processer. Genom att arbeta strukturerat skapar vi en tydlighet för både kund och medarbetare och säkerställer att våra tjänster motsvarar våra högt uppsatta kvalitetsmål.
Vår verksamhet är fördelad på 3 olika bolag. Mervida AB tillhandahåller hemtjänst samt ledsagning och avlösning i Stockholm, Mervida Norrköping AB som bedriver hemtjänst samt ledsagning och avlösning i Norrköping och Mervida City AB som tillhandahåller tjänster inom boendestöd och hemtjänst i Stockholm. Tillsammans har vi ca 400 anställda. Ungefär 10% tillhör vår administrativa bas som jobbar med allt från ekonomi till schemaläggning. Resterande är våra fantastiska medarbetare som är ute och träffar och tar hand om våra kunder. Merparten av medarbetarna inom hemtjänst är utbildade undersköterskor eller vårdbiträde. Inom boendestöd har vi flera olika specialistkompetenser som du kan läsa om under boendestöd.
Samtliga bolag ägs av Aariya Omsorgsgruppen AB. Redovisning och siffror hittar du på allabolag.se
Är du intresserad av att läsa den senaste brukarundersökningen för en specifik enhet? Kontakta respektive enhetschef för att få den skickad till dig.