Hemtjänst riktar sig till dig som bor hemma, men behöver stöd för att klara vardagen. Du ansöker om hemtjänst hos din kommun.
På Mervida jobbar vi i små team för att du ska få träffa samma person så ofta som möjligt. Varje kund hos oss har en personlig kontaktman som känner till rutiner och önskemål. Merparten av våra medarbetare är utbildade vårdbiträde eller undersköterskor och har varit hos oss i många år.
Vårt mål är att bidra till att ge dig bättre livskvalitet genom att ge avlastning för både dig och anhöriga. Nedan ser du exempel på vad vi kand hjälpa till med. Det är handläggaren på din kommun som beslutar om vilka insatser du har rätt till.
Vi erbjuder hemtjänst på flera olika orter i Stockholm och Norrköping. Läs mer här om i vilka stadsdelar vi kan erbjuda våra tjänster.
På Mervida har vi både trygghetslarm och vår egen personal för nattjänster. Trygghetslarm innebär att vår omsorgspersonal ska vara på plats senast 30 minuter efter en kund har larmat. Trygghetslarm kan vara en av flera insatser som ingår om du har hemtjänst, men det kan också vara den enda insatsen du har.
Vi är även underleverantör till andra hemtjänstbolag som inte har tillgång till egen nattpersonal.
Alla våra kunder får en personlig kontakt som är väl införstådd med rutiner och önskemål. Det är den personen man träffar så ofta det är möjligt. Vi gör vårt bästa för att matcha våra kunder och medarbetare så att personkemin stämmer.
Det är en trygghet att veta att man blir förstådd. Vi försöker alltid erbjuda hemtjänst på kundens hemspråk. Under kontakt ser du språken vi erbjuder på olika orter.
Har du funderingar kring hemtjänst och hur det fungerar?
Läs mer under ”Vanliga frågor” eller kontakta oss så berättar vi.
Vi erbjuder även ledsagning och avlösning enligt SoL.
Både för dig med eller utan hemtjänst.