Lokal närvaro gör att det känns hemtrevligt och familjärt. Vi har frågat en anhörig till en av våra kunder sedan över 1 år tillbaka om vad som är viktigt för att både hon och hennes pappa ska vara nöjda med omsorgen. Svaret kom snabbt. Bra kommunikation, tillgänglighet och tryggheten i att det finns en lokal närvaro gör att det känns hemtrevligt och familjärt på Mervida hemtjänst Hägersten.
Vet du varför din pappa valde att bli kund hos oss?
Jag vet faktiskt inte säkert. Det kan ha varit någon i hans närhet där han bor som redan fick hjälp av er och att han hörde talas om er den vägen. Men det viktigaste tror jag är att ni finns i närheten. Pappa kan lätt gå förbi, det är en trygghet för honom att ni finns i området. Det känns hemtrevligt och familjärt. Även om han inte gör det så ofta så vet han att ni finns tillgängliga. En gång när han gick förbi bjöd personalen in honom på kaffe och macka!
Vem är det som har mest kontakt med kontoret av er?
Det är jag som sköter i stort sett all kommunikation. Det fungerar väldigt bra. Om det någon gång blir något missförstånd med personalen går det alltid snabbt att rätta till. Det har fungerat bra från dag 1.
Hur mycket stöd får din pappa?
Min pappa klarar sig väldigt bra själv för sin ålder. I början var han inte övertygad om att han behöver hemtjänst så då fick han endast hjälp med matlådor och stöd 1 gång i veckan. Nu behöver han lite mer stöd efter en sjukdomsincident med extra tillsyn och hjälp med städning.
Genom mitt yrke har jag många gånger stött på personer som inte har samma upplevelse av hemtjänst, med uteblivna besök och annat som inte fungerar. Då tänker jag ofta, vilken tur att det fungerar så bra för min pappa!
Mervida visar alltid mycket omtanke
Jag frågade pappa om det var något särskilt han ville förmedla – det är ju hans åsikt som är viktigast. Det han nämnde var att Mervida alltid visar honom mycket omtanke.
Nyfiken på mer?
Vill du veta mer om vad våra kunder tycker? Läs fler eller anmäl dig till våra nyhetsbrev inlägg här.